tisdag 12 mars 2013

Säsongsöppning i Sundom

Tänk att man i kalla Finland kan inleda klättrinssäsongen redan  den 8:e mars!? Det är 3:e året i rad nu som jag kommit ut redan i mars. Tacka vettja, GLOBAL WARMING! ;) 
OM man inte haft ett jobb att sköta så hade man kunnat klättra några dagar redan i slutet av februari! 
Tyvärr har det inte varit nått ihållande bra väder ännu utan endast några strödagar, så säsongen är bara öppnad! 

Valen av klättringsställen i Vasa denhär årstiden är inte så många men stället är alltid lika säkert, Sundom.
Lite sol och vind några dagar så är stenarna klättringsbara.

Jag klättrade en av klassikerna i sundom, Pilates 6C+, på andra försöket. Satte några försök på sitstarten oxå, men blev mer sugen att försöka på ett gammalt projekt för mig, Poketti ja krimppi...






...jag gjorde några riktgit bra försök på rutten och rörde 2 gånger i toppen, förrut har jag inte klarat av att göra det sista movet mot toppen, så PROGRESSION! ;)

Video påkommnade på några av försöken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar