lördag 12 maj 2012

Gammalt i väntan på nytt!

Det finns både för och nackdelar med att ha möjlighet och klättra intensivt på några dagar, för min del har det blivit 10 klättringsdagar på 12 dagar totalt.
Positivt är att man får många klättrings metrar/moves gjorda och bygger upp lite uthållighet så man orkar projektera de svårare projekten lite mer.
Nackdelen är förståss att man har mindre tid hemma på kvällarna, men jag har oftast passat på att sticka ivägen en stund när barnen somnat så det har inte blivit så långa klättringssessioner 1-3 timmar max. Fingrarna och huden tar mycket stryk också, speciellt om man har några extra kilon och kör de flesta moven på power och inte på teknik.














Totalt har det blivit runt 30 nya rutter mellan 3 och 7B under denna tidsperiod + några gamla redan klättrade problem."
Lyckligvis" så hade Fru Fortuna lovat dåligt väder från Onsdagkväll ända till Söndagen och det har visat sig sant så det har blivit en behövlig paus för fingrarna.
Snart så är det bara 1 år kvar till jag BORDE ha upp nått mitt mål med att klättra en 8A, vi får se hur det lyckas. 
Jag tror nog man får sätt in en ny greppbräda i lägenheten och börja köra systematiskt grepp/finger träning och inte bara chins och pull-ups, men det får nog bli höstens och vinterns projekt.

Sätter upp några bilder från tidigare i vår när Nurmo Boulder Gym Crew var vid Mikroautorata i Vasa och projekterade Syysmasennus 7C+. 
Det är ett problem som jag gjorde allt moves till redan förra hösten, men kruxet verkar sitta lika hårt som då!


Jukka T och Syysmasennus 7C+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar