tisdag 22 maj 2012

Överraskad!

Det kan man säga att jag blev när jag kom hem och trodde jag klättra en 7C, när det visade sig att den var graderad 7C+. Dessutom så var det min första 7C+ som jag klättra så det kändes extra bra på det sättet också.
Rutten är kuumalinja 7C+ och finns vid Djurkyrkogården i Vasa. Den kändes inte så värst svår när man fick den gjord, men det beror mycket på att det är endast ett långt, svårt, deadpoint move från två halvbra crimpar och ett jätte dåligt fotgrepp som sitter ganska högt upp till en riktgit bra list där man kan matcha och sen är det några enkla moves och en lätt mantel.
Tyvärr så blev det inga bilder eller filmsnutt från när jag klättra rutten.

Igår när jag var till Sundom och klättra så hade jag med Ronja, min snart 4 åriga dotter och hon stod för filmandet =)
Filmen är från en ny rutt på "Ehdotus" stenen, eller tillsvidare ett projekt. Inga märkvärdiga eller svåra moves men vissa grepp är lite vassa.



Svårighetsgraden borde ligga på samma nivå som "Punkkisoturi 6C+" som jag putsa och satte FA:n på igår.

Punkkisoturi är en rutt med sitstart som går med högerhand längs kanten och för vänster hand finns det en massa olika crimpar, små, mindre, lite större, vassa bara att välja det som passar dina fingrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar