lördag 29 september 2012

Beastmaker 8000

Beastmaker has become more beastie!
Now even 8000 series!

Jag har aldrig egentligen gillat beastmaker hangboarden fast jag helt frivilligt köpte den och trodde jag skulle gilla den.
I och med att den är gjord i trä och dessutom mycket slät så är det svårt att få nå grepp om de minsta crimparna och de "snedaste" sloupparna kan man nästan glömma. Greppet varierar mycket på hur torra/fuktiga fingrarman har eller hangboarden är. Är de för torra som man gillar att ha utomhus så har man inget grepp, samma sak om de är för fuktiga.
Hade den varit gjord i samma material som "vanliga" hangboards så tror jag att jag hade gillat den skarpt.
Jag har försök limma friktionstape på slouppersgreppen och det hjälpte lite, men det var endå för de olika crimparna och pocketarna som jag vill ha den så friktionstapen var nog en mycket liten tröst.
Så lösningen blev, mera crimpar! =D

Får nog uttrycka det som Eeva N skrev om samma bild på FB, "Crimp that sloper!"

Det finns nog hur många träningsvideor som helst på personer som använder den helt "orginal" så det är inte omöjligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar