fredag 21 september 2012

Darth Kukkis

Äntligen!

Det var nog det första jag tänkte igår när jag klättra rutten, "Darth Kukkis" 7C.

Hade inte ens en tanke på denna rutt igår när det var perfekt väder och hade ställt in mig på att göra seriösa försök på en helt annan rutt, "Sirkus" , men halvvägs till Djurkyrkogården där rutten ligger börja det ösregna och det kom till och med hagel fast det var 10 grader varmt! Så det blev att tänka om.
Sundom var nog det enda allternativet med tanke på regnmängden som kom.

Bestämde mig att ge Darth Kukkis en chans om den bara var torr.
Lorién stenen, som rutten finns på brukar vara våt ganska länge efter regnväder, ofta 1-2 dagar beroende på hur hårt det blåser.
Och regn har nog inte saknats i Vasa den sista tiden så förväntingarna var inte så höga.

Perfekt!

Det är nog ordet man kan beskriva förhållanderna på rutten igår, lite blåsigt, lagom kallt och torrt!
Så det blev inga problem att sätta rutten igår, visst nästan direkt efter lite uppvärmning och första försöket att den kommer att gå. Det gick ungefär 5 försök från start så var den gjord.

Det känns skönt att ha den gjord efter åtminstone 1,5år sen jag börja projektera rutten lite mer. En liten fingerskada i början på förra hösten, som jag fick på just denna rutt gjorde att jag inte kunde projektera den förra hösten.
Jag har nog hört att vissa tycker den är lite soft för en 7C, men jag vet inte om jag riktgit håller med.
De andra jag sett klättra den har nog använt en annan beta, men den kräver lite mer uthållighet och teknik. Jag kör med 3 power move efter varann till en stort grepp och därifrån en lång reach till toppen och en fin mantlign som pricken på I.
Absolut en klassiker i Vasa!

Video påkommande när jag projekterar rutten!

Hade tyvärr ingen kamera med när jag satte den.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar